Главни мени

 selfie

 БЕЏ СЕЛФИ

  1

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
star23c gremlin1
IN OUT
спорт дрога
другарство насиље
љубав мржња
здравње алкохол

Страх од школе

Алма Ровис Брандић,

стручни сурадник социјални педагог
 

   СТРАХ ОД ШКОЛЕ (СКОЛИНОФОБИЈА)

 

      Страх је неугодно осећајно стање које се манифестује у напетости, стрепњи, нелагоди, неспокојству.

       Важно је разликовати нормалне развојне страхове од правог страха (фобије) од школе.

    Школска фобија је ирационалан страх везан уз неке школске околности (уз неку објективну или измишљену,   ирационалну претећу опасност), манифестује се кроз избегавање школе на различите начине. Иако не постоји објективна опасност, код детета се јавља јака реакција тескобе.
    Понекад је страх од школе прикривен, 'камуфлиран' (соматизирани страх), најчешће фиксиран у појединим диеловима тиела (болови у стомаку, главобоља, нагон на повраћање, претерано знојење и сл.) уз уредан лекарски налаз. Те се тегобе јављају пре или након школе, а не јављају се током викенда, празника.
     Према Wенар 2002. школска фобија јавља се у 0,4 до 1,5 % деце узрата од 5 до 17 година, најчешће се јавља у доби од 14 година, чешће код дечака, чешће код јединаца, код размажене и претерано заштићиване дјеце.
      Кад се те потешкоће јављају код  млађе деце чешће се ради о сепарацијском страху (страх од одвајања).
    Ученици који 'маркирају' избегавају школу јер им је негде другдје занимљивије, док ученици код којих је присутан страх од школе кад побјегну с наставе иду кући, не одлазе из школе на нека друга (занимљивија) мјеста.
     Најподложнија страху од школе су деца која су неприхваћена у скупини вршњака, дјеца која имају слабо развијене социјалне веештине, лоше односе и још лошије искуство са вршњацима. Догађа се и да их вршњаци прогоне, исмејавају, врејеђају, понижавају па се осјећају неугодно, болно, јадно, очајно... То код њих може побудити страх од школе, због чега избјегавају одлазак на наставу правдајући то болешћу или неким другим разлозима.
       Ризик је повећан код претјерано заштићиваног, размаженог дјетета које је у породици у средишту пажње, које у породици нема потребу за улагањем напора и труда у решавање насталих потешкоћа. У друштву вршњака нема повластица и само се мора за све изборити. Како дете није оспособљено за равноправност с другом децом може се осјећати беспомоћно, угрожено, неуспешно, а ти осећаји отварају простор развоју страха.
      Ризик је повећан и код дјеце чији су родитељи склони честој примјени репресивних одгојних поступака (крутост, претње, физичко кажњавање...). Код детета је присутан реалан страх од могућих посљедица у случају неуспјеха, који се може развити у школску фобију.
       Није добро ни кад су очекивања од детета већа у односу према његовим могућностима, па им дете не може удовољити. Ту се јавља страх од неуспеха, као и страх од последица због могућег неуспеха, тј. страх да неће удовољити очекивањима (родитеља, учитеља...) те могућих последица због тога.
      Наравно да је од изузетне важности однос ученика и учитеља, као и особа учитеља. Уколико се дете боји учитеља то може бити предуцлов за развој страха.
     И све оне околности које могу дете учинити незадовољним, несигурним, створити привид његове незаштићености, па и угрожености, могу проузроковати страх од школе, нпр. породичне тешкоће - брачне кризе родитеља, болест члана породице, одсутност члана породице свађе и сл.
      Детету је потребна помоћ старијих како би се решило страха. При томе је нужна сурадња родитеља и школе. Наравно да је немогуће 'вратити' дете у школу без помоћи вршњака. Понекад је довољан и само један пријатељ да се дијете осјети прихваћено и задовољно, али је потребно у разреду градити осећаје поверења, уважавања различитости, развијати такве односе да се свако дете међу вршњацима може осјећати сигурним и равноправним чланом.
      Потребно је утврдити узроке страха, родитељи у договору с учитељем треба да  настоје да их уклоне и треба предузети мере да дете заволи школу и учитеља, да се ослободи страха, стекне сигурност у властите способности, могућности и веру у постизање задовољавајућих школских резултата.
      Уколико у школи и родитељском дому влада повеење, уважавање дечје личности, деца су добро прихваћени и равноправни чланови, имамо услове за здрав развој деце. Тада се деца осјећају пријатно, сигурно, задовољно, сретно и нема места за развој страхова.
       Квалитетан одгајатељ (родитељ, учитељ) омогућава детету да греши, а да за то не буде кажњено. Укидање страха позива на залагање. Прихваћање погрешака потиче учење. Успоставити повјерење значи створити осјећај да сам заинтересиран: ту сам да бих ти помогао, а не да бих те повредио; мислим на твоје добро. Кад ти постижеш успјехе, кад квалитетно радиш и кад задовољаваш своје потребе, то исто чиним и ја.
        Може помоћи ако детету причамо о свом страху из дјетињства, о страховима и искуствима других људи, ако му причамо приче о храброј дјеци, храбрим људима... С млађом децом може бити корисно ако измишљамо, довршавамо приче у којима се неко боји, ако се играмо- измјењујемо улоге, страшимо некога, ако се играмо пантомиме (будите страшни, глумите страх), можемо играти, измишљати страшне покрете...
        Важно је нагласити да страх од школе није могуће ријешити код куће, изостанци из школе само потичу дечји страх. Детету се може помоћи тачним планирањем, а не избегавањем ситуације.
      Свако оклевање, покушај избегавања одласка у школу, а поготово јавно одбијање, родитељ мора да  најозбиљније схвати.  Добро је прво се обратити учитељу - наставнику детета, а уколико симптоми трају више недеља препоручује се помоћ стручњака. Ако школа нема запосленог психолога или социјалног педагога, школски лекар ће упутити родитеље где могу добити помоћ.

Такмићење - најраспеваније одељење

НАГРАДА НА ТАКМИЧЕЊУ ,,НАЈРАСПЕВАНИЈЕ ОДЕЉЕЊЕ"

У Центру за културу Лазаревац 8. децембра 2015. године одржано је општинско такмичење "Најраспеваније одељење"!На такмичењу су учествовале све школе из наше општине а ово су најбоњи!


Прво место - одељење 4-2 ОШ "Кнез Лазар" из Лазаревца
Друго место - одељење 4-3 ОШ "Слободан Пенезић Крцун" из Јунковца - подручно одељење Миросаљци
Треће место - одељење 4-3 (комбинација 3 и 4 разред) из Вреоца -подручно одељење Црне Међе
Председник општине Лазаревац Драган Алимпијевић уручио је награде у име ГО Лазаревац, која је подржала ово такмичење.

Све честитке нашој деци и учитељици Јелени на освојеном трећем месту на овом такмичењу!

Ученички парламент

Парламент ученика почео је са радом школске 2005/2006. године и ове године наставља са својим радом. Парламент се бави ђачким проблемима.Чланови Парламента ће на разне начине покушати да реше проблеме ђака ове школе. Ученици који су у парламенту заступају интересе ученика и решавају евентуалне проблеме. Задатак парламента је да разматра успех и владање ученика, да помаже преношење информација ученицима, да учествује у реализацији неких од активности које школа реализује. Претходних година, осим разматрања успеха и дисциплине ученика, Парламент је организовао и реализовао забаве за ученике, учествовао у акцијама сређивања школског дворишта, учествовао у планирању екскурзија, преко свог представника учествовао у изради Развојног плана школе, давао конструктивне предлоге за побољшање рада школе, помогао реализацију прикупљања новца за операцију ученика школе.

За школску 2022/2023. годину задаци Парламента ученика су:

  1. Разматрање резултата учења ученика и предлагање мера за побољшање тих резултата;
  2. Учешће у организацији и реализацији неких школских активности;
  3. Организовање минимум једне акције хуманитарног карактера, по сопственом избору;
  4. Учешће у обележавању значајних интернационалних празника (Међународни дан толеранције, Светски дан детета, 1. децембар – Дан боребе против СИДЕ, Међународни дан борбе против расне дискриминације и сл.);
  5. Активно учешће у реализацији активности предвиђених у Посебном протоколу за заштиту ученика од насиља;
  6. Организовање дежураства ученика седмих и осмих разреда;
  7. Праћење рада одељења – успех, дисциплина, уредност учионице, награде и похвале и сл, како би се организовао избор најбољег одељења.

У току школске 2022/2023. године, поред редовних активности, Парламент ученика ће по потреби организовати и састанке са наставницима различитих наставних предмета, на којима ће се разговарати о питањима у оквиру предмета који наставник предаје. Ученици ће имати прилику да наставницима постављају питања и дају сугестије, а наставници ће ученицима моћи да приближе предмет који предају на начин другачији од уобичајног.

План рада Парламента ученика

 

 

 

 

 

 

 

Шта има у кутији

28.11.2014. у Модерној галерији у Лазаревцу у сарадњи са академским вајаром Душаном Рајшићем организована је креативна радионица под називом "Шта има у кутији?". 

Ученици су од старих ципела и материјала за рециклажу правили лутке.


Бројач посета

787016

Јавне набавке

skola

Календар рада

за школску 2023/24. год.

                                                                                                                   euprava

img 138207

 

New Picture(1)

 zuov

 zvkov

 

11

 

New Picture

star2Screenshot 2017 10 12 00 05 13 1
Screenshot 2017 10 12 00 37 30 1
Screenshot 2017 10 12 00 32 06 1
Screenshot 2017 10 12 00 34 25 1
Screenshot 2018 10 31 18 14 00 1 1
Screenshot 2017 10 11 23 32 09 1
Screenshot 2017 10 11 23 34 35 1
Screenshot 2017 10 12 00 16 38 1
Screenshot 2017 10 12 00 17 28 1